Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • drogą pocztową na adres: Muzeum Miejskie w Siemianowicach Śląskich, ul. Fryderyka Chopina 6, 41-100 Siemianowice Śląskie,
  • wysyłając informację e-mail na adres biuro@muzeum.siemianowice.pl,
  • osobiście w siedzibie Muzeum, w godzinach otwarcia.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Żądanie powinno zawierać:

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
  2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.

Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735)

Informacje
Osoba, która utworzyła dokument: Wojciech Grzyb
Osoba, która modyfikowała dokument:
Data utworzenia: 10.03.2025 15:10
Data ostatniej modyfikacji: 10.03.2025 15:10
Rejestr zmian
Wersja zmiany: 2
Osoba, która dokonała zmiany: Wojciech Grzyb
Data dokonania zmiany: 10.03.2025 15:10
Opis zmiany: zmiana treści strony
Wersja zmiany: 1
Osoba, która dokonała zmiany: Wojciech Grzyb
Data dokonania zmiany: 10.03.2025 15:10
Opis zmiany: utworzenie treści
Skip to content